Social Media en online marketing

Reclame op het internet

Reclame maken via Google Adwords, Facebook, LinkedIn of Instagram heeft dat wel nut? En wat is hiervoor nodig? Sociale media zijn in korte tijd uitgegroeid tot gigantische begrippen. Toch hebben veel bedrijven geen strategie om via sociale media, klanten en omzet binnen te halen. Elk platform heeft een andere doelgroep. Mensen zitten om hele andere redenen op Pinterest dan op Facebook. Simpelweg een link van uw website of artikel delen op verschillende media is daarom niet voldoende. 

 

Het grote voordeel van adverteren via sociale media is dat u heel specifiek uw doelgroep kan bepalen op basis van leeftijd, interesses, locatie en nog veel meer. Hierdoor bent u minder geld kwijt dan aan een 'one-for-all' reclame campagne. Daarnaast is een account of bedrijvenpagina op sociale media vaak gratis. Wilt u meer klanten aantrekken via gratis of betaalde aanwezigheid op sociale media? Onderstaand leest u wat u kunt verwachten.

Meer naamsbekenheid voor uw onderneming

Uit verschillende onderzoeken komt naar voren dat internet gebruikers over de hele wereld een aantal zaken gemeen hebben. Dit is dat (vrijwel) iedereen op internet ongeduldig is en twijfel heeft. Er is zoveel aanbod beschikbaar dat dit kan leiden tot keuzestress. Grote bedrijven spelen hier al jaren op in door hun merk onder de aandacht te houden. Bij twijfel wint namelijk 9 van de 10 keer een merk of bedrijf waar men 'van gehoord heeft'. Een eerste stap om uw bedrijf meer naamsbekendheid te geven kan aanwezigheid op het internet en sociale media zijn.

Gratis of betaalde reclame op sociale media

Adverteren op sociale media of via Google AdWords zorgt voor directe zichtbaarheid bij uw klanten. Zo kunt u via Google AdWords bepaalde zoektermen inkopen waarop u gevonden wilt worden. Uw website wordt dan bovenaan de Google zoekresultaten getoond. Dit wordt Search Engine Advertising (SEA) genoemd. Reclame maken op sociale media zoals Facebook werkt meer op een doelgroep dan op zoektermen. Voor beide manieren van adverteren is echter een budget op te stellen zodat u nooit meer kwijt bent dan u lief is. Wanneer u geen budget heeft om reclame te maken kan ik er ook voor zorgen dat u gratis op sociale media aanwezig bent. Vaak is er zo al meer resultaat te behalen dan u denkt. Heeft u wellicht geen website maar wilt u toch vindbaar zijn op het internet? Dan zijn social media profielen ook een goede manier om dit te bereiken.

Extra bezoekers voor uw website via social links

Een professioneel profiel op LinkedIn of Facebook, of een goed verzorgde reclame campagne zorgt voor extra bezoekers naar uw website. Dit zorgt er ook voor dat u minder afhankelijk bent van zoekmachines zoals Google om bezoekers naar uw website te trekken.

Een hogere notering van uw website in Google

Zoals u ook bij website ontwerpen kunt lezen onder 'Zoekmachine optimalisatie', gebruikt Google een hele hoop factoren om te bepalen hoe waardevol uw website is. Eén van de factoren die de laatste jaren steeds belangrijker wordt is aanwezigheid en populariteit op sociale media. Een bedrijvenpagina op LinkedIn met een referentie naar uw website maakt u daardoor vindbaarder voor uw klanten.

Bent u nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden of twijfelt u nog ergens over? Neem gerust contact op of laat uw gegevens achter. Een gesprek is kosteloos en vrijblijvend, niet geschoten is altijd mis!