Domeinautoriteit

De domeinautoriteit is een belangrijk begrip binnen zoekmachine optimalisatie. De website van uw onderneming wordt door zoekmachines zoals Google beoordeeld op kwaliteit. Hier zijn tientallen verschillende factoren op van toepassing. Door middel van al deze factoren probeert Google een inschatting te maken hoeveel kennis en autoriteit u heeft binnen uw vakgebied. Wanneer u namelijk alles weet over bijvoorbeeld online marketing, dan kan Google haar gebruikers beter van dienst zijn door naar u te verwijzen voor informatie. Des te beter Google de waarde van uw website kan inschatten des te beter de zoekresultaten worden.

 

Factoren die de domeinautoriteit van uw website beïnvloeden zijn: aantal kwalitatieve links naar uw website, de content op uw website, de (technische) kwaliteit van uw website of de domeinleeftijd. De domeinautoriteit wordt vaak weergegeven op een schaal van 1 tot 100. Hoe hoger, des te meer u een autoriteit bent. Echter is de 100 voorbestemd aan ’s wereld internet giganten zoals Facebook, Microsoft of Google zelf.